Szuper utazások

Hajóskapitány, aranyásó, kisvasutas – Karintia kisgyerekkel

Karintia az egyik legszebb osztrák vidék, ahol valaha jártam. Na jó, Salzburg letaszíthatatlan a trónról, de az már emóciókkal dúsított nexus, Karintia viszont még friss élmény. Első randinak viszont nagyon is jó volt, egyből magasabb szintre is emelném a kapcsolatot, ha csak rajtam múlna. Mert Karintia gyönyörű, és megvan benne minden, ami miatt egy vidéket szeretni lehet: csodás hegyek, fantasztikus tavak, tiszta, rendezett utcák a kisvárosokban, jó levegő, rengeteg kirándulási lehetőség.

Mi nyáron, június végén voltunk itt néhány napot, Bad Kleinkirchheimben volt a bázisunk, onnan kirándultunk minden nap, és bár sok egyéb klassz programunk is volt, én most 5 olyat emelnék ki, ami kisgyerekeseknek is érdekes lehet. Mert tudjátok, ígértem, hogy jönnek a gyerekbarát utazási tippek, helyek

Szóval Karintia kisgyerekkel akkor jó, ha van Karintia-kártyád. Ez nem reklám, csak egy egyszerű tény. Mi kaptunk a szálláson ilyen kártyát, így azzal jártuk be gyakorlatilag az egész régiót – szinte ingyen. Rengeteg, de tényleg rengeteg mindenre jó, és egy csomó olyan lehetőség és program is adódik így, amire enélkül lehet, hogy nem is gondoltunk volna.

Tschu-tschu vonat (Tschu-Tschu-Bahn Rennweg) – egy kis faluból, Rennweg am Katschbergből indul a vonat, és szép kis erdei úton zakatol egy, az erdő közepén lévő vendégházig. Jó a levegő, szép a környék, a gyerekek élvezik a vonatozást, szaladgálhatnak egy nagyot a végállomáson, és még egy kis játszótér is van ott. Nagyobb gyerekekkel akár azt is meg lehet csinálni, hogy csak az egyik irányban megyünk vonattal, visszafele pedig túrázunk egyet – de mi ezt most még nem kockáztattuk meg.

Aranyásás – Heiligenblut (Goldgraberdorf Heiligenblut) városában van a gyerekeknek egy kis terep, ahol kipróbálhatják az aranymosást, és bár mi ide nem jutottunk el, azért adott egy jó ötletet az aranymosás téma. Elmentünk Turracher Höhe-re, a Mythos Edelstein Kranzelbinder nevű helyre, ahol szintén van aranymosásra lehetőség, ami viszont még ennél is jobb – fiús családoknak – hogy van ott egy kis markoló, amire a gyerekek felülhetnek, és ők maguk irányíthatják, markolhatják a kavicsokat, és kiélhetik minden Bob-mesteres álmukat.

2015-06-26-10-49-39

Állatkert – Feld am See mellett van egy klassz állatkert (Alpenwildpark /Naturstadel), ahol szintén eltöltöttünk egy pár órát. Van itt halmúzeum, és különféle vadállatok, sőt, még egy western csehó is, ahol mi újraélhettük Ausztrál Expresszes emlékeinket, míg a kis Brúnónk igazi cowboy-nak érezhette magát. Őt, a maga 3,5 évével ez érdekelte a legjobban, de nagyobb gyerekek biztos szívesen bejárják az egész állatkertet.

Vasútmodell kiállítás (Erlebnisvelt Eisenbahn) – Spittal/Drau belvárosában van egy vasútmodell kiállítás, amit szintén megnéztünk, és bár a kislányokat nem biztos, hogy érdekli, mi (az akkor 3,5 éves kisfiúval) nagyon élveztük. Itt egyébként a belvárosban lehet is egyet sétálni, van a közelben egy nagy park játszótérrel, ahol még a maradék energiáit is elhasználta a kicsi.

2015-06-26-17-10-08

Hajózás – a közelben van a Millstatt-i tó, ott lehet egy nagyot hajózni, de van lehetőség arra is, hogy hamarabb kiszállj, így mi ezt választottuk, hogy mindenkinek pont elég hosszú legyen. Fél-1 óra lehetett az út, amit a kisfiunk is nagyon élvezett, különösen azért, mert játékból még kormányozhatta is a hajót- na nem az igazi kormánykerékkel, csak egy kis játékkormánnyal, de nekünk az pont elég volt.

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Nagybett says:

Szia! Mi is Ausztriában, Maltatal völgyben voltunk. Nagyon szuper hely gyerekkel. Voltunk meseerdőben, bányában ahol lehetett gránátot bányászni, szintén hajóznunk, volt ott egy nagy gát is, júniusban hó is volt, hógolyóztunk. Voltunk vizes játszótéren, ami egy vízesés alatt volt. Nagyon szuper volt minden. Az osztrákok nagyon előttünk járnak gyerekbarátság tekintetében.

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!